Thursday, May 10, 2012

Lagi Kebesaran ALLAH..SUBHANALLAH!!





"Dan Dialah yang membiarkan dua laut mengalir (berdampingan), yang ini tawar lagi segar dan yang lain masin lagi pahit, dan Dia jadikan antara keduanya dinding dan batas yang tidak tembus" (Al-Furqan:53)

Benarlah keajaiban yang berlaku. Terbuktilah kajian yang dibuat oleh para pengkaji alam, terutamanya ahli saintis. Kajian yang berkaitan dengan tiada pencampuran antara air laut dengan air sungai. Kedua-duanya tidak pernah bercampur sedikitpun walaupun bertemu antara satu sama lain. Sifat air laut yang masin dan air sungai yang tawar tidak pernah berubah.


Tidak dipisahkan dengan sebarang dinding mahupun tembok yang besar. Maha suci ALLAH yang menciptakan sesuatu tanpa sebarang masalah. Ilmu ALLAH tiada terbatas kerana DIALAH yang menjadikan ilmu. Dialah yang menciptakan makhluk. Segala-galanya tunduk dan patuh kepadaNYA. 
 
 

Makhluk sebesar lautan pun sentiasa patuh kepada arahan dan suruhan tuhan yang Esa, maka muhasabah diri kita sebagai insan yang terlalu kerdil, yang masih menentang dan melawan suruhan ALLAH swt. SUBHANALLAH!


"Syukran Ya ALLAH"

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails